De verkoop van uw huis in vijf stappen
Het gehele verkoopproces bestaat globaal uit vijf verschillende stappen, die we hieronder voor u op een rijtje hebben gezet. Zo krijgt u alvast een idee wat u op de verschillende momenten kunt verwachten.
1. Kennismaking
Wij komen persoonlijk bij u langs voor een vrijblijvende kennismaking. Tijdens deze kennismaking bekijken we de te verkopen woning en geven u aansluitend een globale waardebepaling. Ook gaan we in op de vragen en wensen die u heeft met betrekking tot de verkoop. Wij lichten toe hoe het verkoopproces verloopt en wat u hierbij van ons mag verwachten.
2. Verkoopplan
Heeft u besloten dat wij de verkoop van uw woning mogen verzorgen? Dan stellen wij vervolgens in overleg met u een verkoopplan op. Dit verkoopplan omvat zaken als: de verkoopprijs, de verwachte verkooptijd en op welke wijze en via welke kanalen de woning gepresenteerd gaat worden. Wanneer u daarnaast nog specifieke wensen heeft dan zullen we die ook meenemen.
3. Presentatie
Vervolgens gaan wij aan de slag om uw woning optimaal in de schijnwerpers te zetten. Hiervoor worden er professionele verkoopfoto´s gemaakt door een vakkundige fotograaf. Hierbij kunt u gebruik maken van gratis stylingadvies zodat uw woning zo goed mogelijk in beeld wordt gebracht. Optioneel kunt u 360 graden foto´s, hoogte foto´s en een video laten maken. Wij stellen een aansprekende presentatietekst op. Vervolgens brengen wij uw woning onder de aandacht op populaire websites als Funda en VBO en via social media. Verder bieden wij de mogelijkheid om uw woning te presenteren via een advertentie in regionale kranten of om deel te nemen aan een open huizen dag.
4. Bezichtiging en onderhandeling
Vaak komen al snel nadat een woning in de verkoop staat de eerste aanvragen voor een bezichtiging binnen. Wij plannen de bezichtigingen in waarbij we altijd zo goed mogelijk rekening houden met alle betrokkenen. Na afloop van een bezichtiging brengen wij u persoonlijk op de hoogte van hoe deze is verlopen. Is er sprake van serieuze belangstelling dan gaan wij in prijsonderhandeling met de potentiële kopers, uiteraard in nauwe samenspraak met u. Een goede onderhandeling houdt in dat we behalve naar de prijs ook kijken naar de voorwaarden. Op deze manier streven wij ernaar om het beste resultaat voor u te behalen.
5. Overeenkomst en levering
Is er een akkoord bereikt? Dat is altijd een feestelijk moment. Wij gaan dan aan de slag met het opstellen van de koopovereenkomst. In de koopovereenkomst leggen we alle details vast die mondeling zijn overeengekomen, zoals de verkoopprijs, de overdrachtsdatum en overige voorwaarden. Na ondertekening, door verkoper(s) en koper(s) zorgen wij ervoor dat de koopovereenkomst inclusief alle benodigde documenten naar de gekozen notaris wordt verzonden. De notaris kan dan tijdig de overdracht in gaan plannen. Voor het passeren van de akte plannen wij nog een laatste inspectie van de woning in. Bij de overdracht door de notaris zijn wij persoonlijk aanwezig. Na ondertekening van de akte willen wij u natuurlijk graag feliciteren met de verkoop van uw woning!
Ik wil meer weten